El ministre de Foment anuncia que les obres del soterrament començaran el 2019

Està previst que durin quatre anys i el pressupost és de 127 milions d'euros, que assumirà el govern espanyol. Íñigo de la Serna ho ha comunicat en una roda de premsa a l'Ajuntament al costat de l'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José

  • El pas a nivell hauria de deixar d'exisitir d'aquí a cinc anys / Foto: Marc Rius
    El pas a nivell hauria de deixar d'exisitir d'aquí a cinc anys / Foto: Marc Rius
  • Foto: Fetasantfeliu
    Foto: Fetasantfeliu

La reivindicació històrica del soterrament sembla avui més a prop d'aconseguir-se. Després de quaranta anys de reclamacions, anuncis i un projecte definit que mai s'ha arribat a tirar endavant, el govern espanyol ha anunciat avui les obres del soterrament començaran l'any que ve. L'anunci l'ha fet el mateix ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en una roda de premsa conjunta amb l'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, després d'una reunió a l'Ajuntament de la capital del Baix Llobregat amb el president d'ADIF, Juan Bravo, i el delegat del govern espanyol, Enric Millo.

El ministre ha anunciat que aquest mateix mes de gener començaran els passos per acabar de redactar el projecte, licitar-lo i començar les obres el 2019. Una redacció que ha de ser ràpida perquè el projecte ja estava definit, és el projecte aprovat el 2010 que va quedar encallat. De la Serna també ha concretat la durada dels treballs, que es preveu que sigui de gairebé quatre anys i el pressupost: 127 milions d'euros que assumirà íntegrament el govern espanyol.

Més d'un quilòmetre i mig de vies soterrades

De la Serna ha expressat la "satisfacció" del govern espanyol del contingut de l'acord, que "es basa en antecedents que parteixen de l'any 2000, sobre el qual ens hem basat a l'hora de dissenyar solució ferroviària definitiva". També ha afirmat que a Montcada ja han començat les licitacions per redactar el projecte i a L'Hospitalet confia tancar els serrells per presentar un projecte aviat.

El tram de soterrament de les vies del tren serà de poc més d'un quilòmetre i mig, entre el carrer Agricultura, a la zona industrial de Sant Feliu i la B-23 a l'alçada de Sant Joan Despí. Segons el ministre de Foment, "és una solució ferroviària que no és senzilla però tècnicament està ben resolta" i també ha afirmat que "caldrà resoldre temes com el desnivell del carrer Comerç i com queda l'Estació, perquè hi haurà d'haver una estació provisional per mantenir els serveis".

A més, ha destacat que el projecte de partida compta amb "la declaració d'impacte ambiental aprovada i en vigor i això agilitza els tràmits". D'aquesta manera, aquest mes de gener ja està previst que s'encarregui la redacció del projecte a Ineco, una empresa depenent de Foment, que ja va fer el projecte incial, la qual cosa "ens estalvia el temps en el tràmit de la licitació". A partir d'aquí, aquest any es preveu redactar el projecte i iniciar l'expropiació dels béns i drets afectats abans de l'estiu. Després d'això, "podríem licitar les obres a inicis del 2019 i començar-les el mateix any". La previsió és que es comencin des de de diferents fronts i durin gairebé quatre anys. Per tant, a efectes pràctics el 2023 el soterrament de les vies del tren hauria d'estar enllestit.

El pressupost d'inversió és de 127 milions d'euros, que els pagarà íntegrament el govern espanyol. Aquí s'hi haurà de sumar també el cost de les expropiacions, que es preveu de tres milions d'euros i la direcció d'obra que també es mouria en una xifra semblant.

Jordi San José: "el projecte d'obres és el que Sant Feliu necessitava"

La roda de premsa l'han fet conjuntament a la sala de plens de l'Ajuntament el ministre de Foment i l'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, que ha destacat la "reivindicació històrica i unànime" del soterrament i que el d'avui és un dia que "Sant Feliu ha esperat des de fa anys, entre la il·lusió i l'escepcicisme, i avui es decanta més cap a la il·lusió".

L'alcalde ha subratllat que "el projecte d'obres és el que Sant Feliu necessitava" i ha recordat "la llarga lluita de la ciutat" i l'anunci del president del govern espanyol Mariano Rajoy, el març de l'any passat, sobre inversions en infraestructures en què "explícitament va parlar del soterrament de Sant Feliu, Montcada i L'Hospitalet". I ha remarcat que "a Sant Feliu teníem un projecte tancat perquè es pogués fer una inversió ràpida i això havia de ser la prova del cotó de la voluntat del govern espanyol d'invertir a Catalunya".

D'altra banda, San José ha agraït als quatre alcaldes precedents de la ciutat "que han treballat incansablement en aquest tema, Francesc Baltasar, Angel Merino, Juan Antonio Vázquez i Lourdes Borrell", així com "al ministre que hagi vingut en persona a fer aquest anunci".

Comentaris

Jordi Sant feliu de Llobregat
7.

Ja era hora despres de molts anys de parlar del soterrament,a veure si aquesta vegada es fa realitat els somnis dels veïns de SANFETA DE LLOBREGAT.

  • 2
  • 0
terra i llibertat sant feliu de llobregat
6.

Es una obligació del Ministerio i un dret de la ciutadania. Per tant no tenim de donar les gràcies.

  • 5
  • 5
silvestre gilaberte
La vieja y sostenida reivindicación del pueblo de Sant Feliu se ha conseguido. El Alcalde y el ministro de Fomento en rueda de prensa en la sala de plenos del Ayuntamiento han informado de los detalles más relevantes del acuerdo.
Lo que durante años parecía una utopía de la Plataforma pro Soterrament Complet, y, de que fuera pagado integramente por el Gobierno de España, hoy es una realidad.
Dos breves conclusiones:
* Las grandes luchas unitarias siempre consiguen victorias totales o parciales.
* Los desánimos en el proceso condicionan la valoración de lo consegido.
En resposta a silvestre gilaberte
Laura Maldonado SF
5.

Molt de bla bla bla per no dir rés de rés Silvestre.

  • 5
  • 4
Jordi Casanovas i Saladrigas SF
4.

Sóc home de pocs amicsL'pocs però bons.

Fa uns dos anys em digué una patum de SF, en Agustí Vilar:

" en Rañé dels socialistes m'ha asegurat que abans de 2 anys l'ascensor de l'estació RENFE funcionarà"

Aneu-hi...jo no el se veure

L' Agustí es deixà entabenar...

  • 7
  • 4
Cal Marxant Sant Feliu
3.

A mi em sembla fantàstic! Ara, la prova del cotó no és ni tant sols l’inici de les obres!! La Sagrera esta parada, l’enllaç entre l’A-2 i l’AP-7 a Castellbisbal també i l’enllaç entre la C-235 i l’A32 a St Boi també. I només parlo d’obres del Baix Llobregat. Us imagineu que s’iniciin les obres i després les deixin penjades? No tenim cap garantia de que això no sigui així. De totes formes, ara felicitem-nos d’aquest acord. Tenir il·lusions també ajuda a viure!!!

  • 9
  • 6

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat