La pressió veïnal aconsegueix que el Pont Verd sigui més transparent

L'Ajuntament ha acceptat la petició de veïnat de Can Maginàs, La Salut i comerciants perquè el pont no sigui tan opac

El Pont Verd és el que ha d'unir els barris de Can Maginàs i La Salut, separats per la via del tren. Una infraestructura que ha de permetre eliminar barreres arquitectòniques i sumar alternatives per anar d'un barri a l'altre, que ara es pot fer per sota del pont de la Riera de la Salut i per sota el pont de la carretera de la Sànson.

La remodelació del Pont Verd és un projecte reivindicat pel veïnat, les obres van començar al maig i el ritme ha estat més lent del previst. De fet, s'havia d'inaugurar aquest dissabte, coincidint amb la Plaça de La Salut i la pineda, però encara no s'ha acabat. En les últimes setmanes, però, s'ha pogut veure l'aspecte que quedaria al Pont Verd: una estructura de ferro opaca que no ha agradat gens al veïnat. Arran de les seves queixes, l'Ajuntament es va reunir la setmana passada amb les associacions de veïns i veïnes de Can Maginàs, La Salut i comerciants i van acordar canviar l'acabat de l'estrucutra.

"Els veïns tenien raó: quedava massa opac", admet la regidora d'Urbanisme, Lídia Muñoz, que afegeix que "ara serà més transparent i donarà una sensació de més seguretat i obertura". El canvi que es farà és que la part alta de l'estructura de ferro que ara és opaca se substiuirà per una barana. Muñoz explica que "el projecte buscava fer el pont accessible i no era una remodelació. L'objectiu no era que fos maco, però si es poden aconseguir les dues coses, millor". A més, subratlla que "la sensació de seguerat és molt important i amb el canvi que es farà es podrà veure en tot moment el que passa dins del pont".

Aquest canvis retardan encara més el final de les obres, que es preveu que estiguin enllestides a finals de febrer. Els treballs van començar al maig i la previsió és que duressin sis mesos. Pel que fa al retard general, la regidora d'Urbanimse els atribueix a la "falta de coordinació amb Adif, en relació als permisos dels treballs nocturns que afecten a la zona de la catenària".

A més, es reforça la il·luminació de la zona i hi haurà dos passos elevats de vianants als dos costats del pont. El retard de les obres ha coincidit amb l'anunci del soterrament de Sant Feliu, que es preveu que comenci l'any 2019 i que probablement escurçaran la vida útil del Pont Verd, que té per objectiu d'aquest pont eliminar barreres arquitectòniques i unir els barris de La Salut i Can Maginàs. Un objectiu que el soterrament resoldria per si sol.

Comentaris

Raúl C's Sant Feliu
1.
Buenos días,

Creo que la desfachatez y el descaro de la señora Muñoz ha llegado a su punto culminante (por ahora). La responsable penúltima (la última es del alcalde) es suya como responsable de Urbanismo. Si el puente es feo y provoca inseguridad y por ello no le gusta a los vecinos denota carencias de diseño y fallos garrafales en la participación del vecindario que tenían que haberse resuelto en la concepción del proyecto y no ahora (niego la mayor, el puente debe ser bonito... que por ello ha costado la friolera de 133.109,93 solo de ejecución más la dirección de obra más lo que costará ahora su reforma. Y además la Salut y can Maginàs merecen infraestructuras de calidad, no obras que parecen sacadas de la industria siderúrgica de la extinta URSS)

Nuevamente (y prueba que acierta cuando rectifica) de forma descarada nos da la razón (recuerden caso "campito") y se queda tan ancha... pero este error fundamental lo pagaremos entre todos, y encima provocarán un retraso adicional que incrementará el periodo de incomunicación al barrio.

Se debe dar una respuesta coherente y disculpas públicas en el Pleno Municipal del día 25 de enero.

Por cierto, remito recorte de la aprobación inicial del proyecto (JGL del 27 de enero de 2016) en el que se demuestra que, primero: o le da igual lo que lleva a la Junta de Gobierno Local o bien ni se lo mira...

"Es llegeix la proposta de la Tinenta d’alcaldia delegada de l’Àrea de Territori,
sostenibilitat i activitat econòmica que textualment diu:
Vist el projecte executiu d’obres de supressió de barreres arquitectòniques del
pont Verd ubicat al c/ Constitució i c/ Hospitalet, de Sant Feliu de Llobregat,
que ha estat redactat per l’arquitecte Xavier Duran i Badia, i que té per objecte
definir els treballs necessaris per tal de suprimir a cada banda del pont, les
barreres arquitectòniques que presenta en l’actualitat als dos costats de la via
del tren al carrer Constitució, entre les prolongacions dels carrers Hospitalet i
Picasso."
  • 9
  • 11

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat