Ensurt al pas a nivell

Una veïna de Sant Feliu ferida lleu després d'haver creuat les vies sense adonar-se que venia un tren. La imprudència d'avui torna a posar sobre la taula la perillositat del pas a nivell

  • Foto: C. Verdoy
    Foto: C. Verdoy
  • Foto: C. Verdoy
    Foto: C. Verdoy
  • Foto: C. Verdoy
    Foto: C. Verdoy

Ensurt aquest migdia al pas a nivell: una veïna de Sant Feliu ha creuat les vies amb el semàfor vermell perquè no ha vist el tren i, com a conseqüència, ha resultat ferida lleu. Ara és a l'hospital però no corre perill. 

Els fets han passat cap a dos quarts de dues del migdia, amb les barreres estaven baixades i una dona ha travessat perquè no hauria vist que venia el tren, que arribava des de Molins de Rei. Segons han explicat diversos testimonis dels fets, la dona ha creuat "quan el tren ja era molt a prop". El tren ha passat quan la dona ja havia creuat, però s'ha endut el carro de la compra que portava, que "ha sortit volant". Després d'això, la dona ha caigut i una ambulància se l'ha endut a l'hospital. Segons fonts de l'Ajuntament, està ferida lleu però no corre perill.

Al pas a nivell s'hi han desplaçat Policia Local, Mossos d'Esquadra, Bombers i dues ambulàncies. L'incident ha tingut lloc en una hora en què hi ha força moviment a la zona del pas a nivell perquè coincideix amb la sortida de les escoles. 

Com a conseqüència de l'incident, el tren ha quedat aturat i la circulació s'ha interromput temporalment. A partir d'un quart de tres s'ha reestablert però per via única, la qual cosa fa que hi hagi retards en totes les direccions.

Un pas a nivell sentenciat a mort?

La imprudència d'avui torna a posar sobre la taula la perillositat del pas a nivell de Sant Feliu. Si bé hi ha les barreres i un semàfor que indiquen quan es pot i no pot passar, la realitat és que cada dia milers de persones topen amb aquest pas que divideix la ciutat en dos i que, de mitjana, té les barreres obertes només durant deu minuts cada hora. La ciutadania de Sant Feliu conviu amb les vies a peu de carrer i això implica un factor de risc i una perillositat que fa que la ciutadania faci més de tres dècades que reivindica que se soterrin les vies i que s'elimini el pas a nivell.

Un reclam històric que ara sembla més a prop que mai, després de l'anunci del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, al gener en què va anunciar data d'inici, el 2019, i pressupost, 127 milions d'euros que assumirà íntegrament el govern espanyol. Tot i això, després d'anys d'anuncis que no han acabat a bon port, part de la ciutadania es pren l'anunci amb cert escepticisme i no tothom s'acaba de creure que les vies se soterrin i el pas a nivell desaparegui.

La setmana que ve es presentarà el projecte de soterrament i el procés participatiu per decidir què s'hi farà

L'anunci també ha obert un altre debat necessari: com serà el Sant Feliu després del soterrament. L'Ajuntament va reactivar al febrer la ponència unitària del soterrament amb la participació de tots els grups polítics i dijous que ve, es presentarà el projecte constructiu de soterrament a les 19h a la Sala Ibèria. A l'acte es presentarà el procés participatiu perquè la ciutadania pugui decidir què vol en l’espai que quedi alliberat després del soterrament de les vies. 

Ahir dijous el ple municipal va aprovar la creació d'una oficina del soterrament, per posar a l'abast de la ciutadania tota la informació respecte el projecte.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat