Foment aprovarà a principis de l'any que ve el projecte d’actualització del soterrament

Ho va anunciar el ministre de Foment, José Luis Ábalos, divendres passat en una visita a les obres de la futura estació intermodal de l'aeroport del Prat

El projecte d'actualització de l'obra pel soterrament de les vies del tren a Sant Feliu està previst que s'aprovi a principis del 2019 amb la previsió de licitar-lo immediatament després. És el que va anunciar el ministre de Foment, José Luis Ábalos, divendres passat, en una visita a les obres de la futura estació intermodal de l'aeroport del Prat. El ministre va confirmar que es mantindrà el calendari anunciat per Íñigo de la Serna quan estava al capdavant de Foment, segons el que recull l'Agència Catalana de Notícies (ACN).

Ábalos va recordar les inversions previstes pel ministeri en els propers anys, en què també s'inclou el soterrament de les vies del tren a L'Hospitalet i Montcada i Reixac. “Són tres integracions urbanes que permetran conviure de manera més amable i segura”, va afirmar el ministre. En el cas de Sant Feliu, l'anunci dona resposta a una reivindicació històrica de la ciutat i ha de servir per desencallar el projecte ja definit del 2010 que va quedar pendent d'execució. Les obres partiran d'aquest projecte, que s'està actualitzant i que està previst que s'aprovi a principis de l'any que ve.

Al gener l'aleshores ministre de Foment Íñigo de la Serna va visitar Sant Feliu per anunciar que el soterrament començaria el 2019 i es finançaria amb 127 milions d'euros, que aportarà íntegrament l'Estat. La intervenció permetrà soterrar un quilòmetre i mig de vies des del carrer Agricultura fins a l'alçada de la B-23, tocant al terme municipal de Sant Joan Despí. El calendari previst es manté i la intenció és que les obres comencin a finals de l'any que ve.

Últimes setmanes del procés participatiu per decidir què es farà a la superfície que deixi lliure el soterrament

Paral·lelament al calendari previst perquè s'engeguin les obres del soterrament, l'Ajuntament també ha impulsat un procés participatiu per decidir què es farà a la superfície que quedi lliure un cop se soterrin les vies. Tot i això, també hi ha alguns "imponderables", com que el pas del TramBaix o que l'edifici de l'estació s'haurà d'enderrocar.

La cooperativa Raons Públiques especialitzada en participació dinamitza aquest procés des del setembre per recollir les opinions de la ciutadania a través d'itineraris, tallers i xerrades. Avui dimarts i aquest dijous se'n fan dos i els últims seran al desembre. A més, també es poden fer aportacions a través de l'eina Decidim, on també es pot fer un seguiment de les fases del procés participatiu.

A data d'avui a la web s'hi han inscrit 128 persones i s'han fet 10 propostes concretes. Segons Raons Públiques, als itineraris hi van participar una cinquantena de persones i s'han recollit 250 aportacions a través de les sortides del punt d'interacció mòbil. Les inquietuds ciutadanes s'incorporan com a requeriments que s'incorporaran al plec de condicions del concurs internacional d'idees per a la transformació urbana de Sant Feliu.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat