Sant Feliu tindrà tres estacions de TramBaix quan se soterrin les vies del tren

El conseller de Territori i l'alcalde van signar un protocol la setmana passada amb les actuacions necessàries per allargar el tramvia. El projecte es condiciona al soterrament de les vies, que es preveu que s'enllesteixi el 2023

Pas endavant amb els acords per al perllongament del TramBaix a Sant Feliu, que es preveu que el 2024 tingui dues estacions més: una al centre i una altra a prop de la carreterea de la Sànson, entre els barris de La Salut i Can Maginàs. Dijous passat Generalitat i Ajuntament van signar un protocol que detalla les actuacions tècniques necessàries per allargar el tramvia aprofitant l'espai que es preveu que s'alliberi amb el soterrament de les vies del tren. L'acord el van signar el conseller de la Generalitat, Damià Calvet, que va visitar a Sant Feliu per presentar el protocol, i l'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José.

Un projecte condicionat pel soterrament

En una roda de premsa posterior a la signatura de l'acord, el conseller de Territori, Damià Calvet, va contextualitzar l'acord en el conjunt de l'ampliació de la xarxa de transport públic de la comarca: "és un acte ben concret però que té una mirada molt global sobre el futur de Sant Feliu, del Baix Llobregat i el país".

L'acord concreta els documents tècnics necessaris per allargar el tramvia pel centre de Sant Feliu i per avaluar tècnicament i econòmicament el projecte, amb la previsió que les obres comencin quan s'enllesteixi el soterrament, és a dir, a partir del 2024. De fet, l'allargament del TramBaix està condicionat a l'acabament de les obres de soterrament de les vies del tren, de les quals s'encarrega Adif.

El protocol signat estableix que la Generalitat encarregarà a l'ATM la redacció d'estudis de mobilitat, d'impacte ambiental, constructiu i d'explotació de la xarxa tramviària i constructiu d'urbanització associat.

El soterrament avança segons el calendari previst

L'anunci del perllongament del TramBaix arriba quan falta poc perquè faci un any de l'anunci del soterrament de les vies del tren al seu pas per Sant Feliu. Des de llavors, tal com va explicar dijous l'alcalde, Jordi San José, en roda de premsa, "s'estan complint els compromisos i no tenim cap element d'alarma". L'alcalde va assegurar que havia rebut la confirmació per part del responsable d'ADIF que l'aprovació definitiva de l'actualització del projecte del soterrament arribarà al gener i les obres començaran a finals d'aquest any.

San José també va subratllar el paper del procés participatiu del soterrament que està en marxa i que culminarà amb "dos elements molt importants per aquest 2019, un concurs d'idees i una consulta ciutadana". Fins al 8 de gener es pot participar en aquest procés responent a través de tres enquestes online, a la web Decidim. Cada enquesta se centra en un bloc temàtic diferent: un sobre espai públic, usos i mobilitat, un altre dedicat a edificis i un més sobre la identitat del nou Sant Feliu.

Un cop es tanqui el procés participatiu, les conclusions s'incorporaran com a requeriments al plec de condicions del concurs internacional d'idees per a la transformació urbana de Sant Feliu. El que està clar, això sí, és que el TramBaix passarà per la superfície de les vies del tren soterrades, tal com l'Ajuntament ha defensat des d'inicis d'any i tal com es va reafirmar la setmana passada amb aquest acord. El pressupost de les obres d'allargament del tramvia serà aproximadament de 18 milions d'euros i es preveu que durin un any.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat