Aprovat just de la ciutadania a la gestió municipal de l'Ajuntament

La nota mitjana és un 5'8, a partir de les respostes a l'enquesta del GESOP. La majoria no sap què és la tarifació social i el servei més ben valorat és el bus urbà

La ciutadania santfeliuenca posa un aprovat just a la gestió municipal de l'Ajuntament, segons l'enquesta d'imatge municipal de l'Ajuntament elaborada pel GESOP i publicada a finals de desembre. La nota és molt semblant a la que va obtenir fa quatre anys però creix dues dècimes: passa del 5'6 al 5'8.

D'altra banda, la majoria no està d'acord amb els impostos en relació als serveis que s'ofereixen, tot i que el descontentament és menor que fa quatre anys. Pel que fa a serveis concrets, el més ben valorat és el del bus urbà, que obté un 7'3, la nota més alta i l'única que arriba al notable. Segueixen de prop les activitats culturals i les escoles bressol. El més mal valorat són els ajuts i serveis socials. L'enquesta també conclou que la majoria de la ciutadania no sap què és la tarifació social: 7 de cada 10 no ho coneix ni n'ha sentit a parlar.

Un 5'8 a la gestió municipal

Més de la meitat consideren que la gestió és satisfactòria mentre que 1 de cada 4 la valora negativament. Amb xifres concretes, un 57,7% la qualifica positivament, 5 punts més que el percentatge de fa quatre anys. De fet, és la millor percepció dels últims anys en què s'ha realitzat enquesta municipal:

D'altra banda, un 25% de les persones enquestades opina que la gestió és negativa. Un percentatge lleugerament inferior al fe fa 4 anys, que era del 26,5%.

Per electorats, els que valoren millor la gestió van votar ICV-EUiA, Junts per Sant Feliu o bé no van votar. Per contra, els que més suspenen la gestió municipal són votants de Veïns per Sant Feliu, CiU i Ciutadans.

La nota mitjana que posa la ciutadania a la gestió municipal de l'Ajuntament és d'un 5'8, dues dècimes més que el 2014. La majoria de gent puntua entre el 5 i el 7, però 1 de cada 5 persones entrevistades hi posa un suspens. Per districtes, la mitjana és un aprovat, i per electorats, la gestió municipal suspèn de mitjana entre votants de CiU i VSF.

Pel que fa als impostos, més de la meitat de la ciutadania no està satisfeta amb els impostos que paga en relació als serveis rebuts. De tota manera, el descontentament és menor que fa quatre anys.

El bus urbà: el millor servei municipal

El bus urbà és el servei municipal més ben valorat: de mitjana la ciutadania el puntua amb un 7,3. Aquest ja era el que treia més bona nota fa quatre anys, però ara fins i tot suma 3 dècimes més. És el servei que recull més excel·lents i l'únic que es puntua per sobre del 7. La nota és força semblant a tots els barris i també entre tots els electorats.

Segueixen de prop, les activitats culturals, amb un 6'9, i les escoles bressol, amb un 6'6. En tots dos casos, també millora la valoració amb 3 i 4 dècimes respectivament. De fet, pràcticament tots els serveis municipals pels quals s'ha preguntat tenen valoracions mitjanes més altes que la gestió.

A la cua, el servei més mal valorat és el d'ajuts i serveis socials, amb un 5'5. Tot i això, també millora dues dècimes respecte el 2014.

Comparat amb el 2014, l'únic que rep pitjor valoració és el servei de neteja, que perd una dècima i es queda amb un 5'8. A més, és el que ha rebut més suspensos: un de cada quatre enquestats no l'aprova. Els que milloren més són els serveis als joves, que pràcticament creixen un punt de mitjana i els serveis d'ocupació, que obtenen un 0'7 més.

La tarifació social: la gran desconeguda

La majoria de la població no coneix la tarifació social, una de les mesures estrella del govern municipal en els últims dos mandats. 6 de cada 10 persones enquestades no n'han sentit a parlar. Respecte el 2014, tot i això, creix lleugerament en 5 punts el percentatge de gent que coneix la tarifació social.

Qui més les coneix són les persones de 30 a 44 anys i aquells amb un nivell formatiu més alt. Per electorat,la majoria de votants de VSF i ICV-EUiA sí que coneixen les mesures i, en canvi, la majoria de votants de la resta de partits, no. El servei es coneix poc però la valoració que se'n fa, això sí, és majoritàriament positiva.

Aquesta és l'última notícia sobre l'enquesta d'imatge municipal publicada a finals de desembre. Podeu llegir-ne una aquí sobre política i el plantejament d'un panorama electoral basat on es manté la fragemntació i la correlació de forces, tal com podeu llegir aquí, i aquí sobre les principals preocupacions de la ciutadania.

L'enquesta d'imatge municipal l'ha desenvolupat el Gabinet d'Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP) i ha costat prop de 16.000 euros. Podeu consultar l'informe complet aquí.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat