Neix Sant Feliu, Ciutat Viva: una cooperativa de comerços i serveis que vol obrir-se a la ciutat

Avui es fa un acte de presentació a CineBaix per donar a conèixer una iniciativa que vol visibilitzar el teixit comercial de la ciutat i fer xarxa amb entitats

Visibilitzar els comerços, restaurants i serveis de Sant Feliu i alhora aconseguir que la ciutat estigui viva. Amb aquest doble objectiu, es presentarà avui a CineBaix "Sant Feliu, ciutat viva", una iniciativa que ha engegat els passos per convertir-se en una cooperativa de comerciants de la ciutat que dinamitzi "el teixit comercial" i promogui "que passin coses a Sant Feliu perquè la gent no hagi de marxar a comprar a fora". Així ho explica la Susana, una de les sis impulsores d'aquest projecte que fa un any que s'està gestant i que avui es presentarà davant dels representants comerciants de la ciutat.

Doble objectiu: visibilitzar el comerç i que la ciutat estigui viva

"La idea va néixer fa un any, quan l'Ajuntament ens va convocar a diferents membres del teixit comercial. Havien anat plegant les associacions de comerciants i vam fer sis sessions amb el coach Guillem Díaz, per plantejar com millorar la situació". A partir d'aquí, un cop es van acabar aquestes sessions, sis dones més que tenen comerços a Sant Feliu van continuar trobant-se, independentment de l'Ajuntament, perquè "teníem un projecte començat i volíem fer alguna cosa pel comerç de la ciutat". Les impulsores són la Susana, de Canada House, la Bea, de Juguettos, la Marta Majó de la Floristeria Majó, l'Expe de Gus Gus, la Silvia de Tuareg i la Pilar de Centro Pilar Delgado. A més, per tirar endavant el projecte han continuat treballant amb l'assessorament del coach Guillem Díaz.

La Susanna explica que el punt de partida és el comerç, però d'entrada tenien clar que no volien limitar-se a aquesta idea sinó una proposta més ambiciosa: "fer un projecte de ciutat, no només de botigues, perquè l'objectiu és que no volem que la ciutat es mori". I per aconseguir-ho, consideren que és clau "visibilitzar el comerç". Per aconseguir-ho, ja estan treballant en una app que inclourà un directori actualitzat de tots els comerços de Sant Feliu, que permeti que "la gent sàpiga que a Sant Feliu pot trobar un tapisser, un lacador o una botiga de roba per nadons, i no hagin d'anar a Barcelona per trobar-ho".

A més, també es plantegen oferir, més endavant, un servei de venda electrònica de productes comercials de Sant Feliu. "Si la gent vol comprar per internet, que ho faci, però que sigui en productes locals", explica.

Una cooperativa de serveis que vol sumar esforços amb les entitats culturals

Apunta que a Sant Feliu ara mateix hi ha "900 serveis a peu de carrer, entre comerços i restaurants" i que molta gent no els coneix. I per dinamitzar-ho, es plantegen "sumar entitats culturals al projecte, perquè cada setmana es facin coses i la gent tingui ganes de quedar-se a Sant Feliu".

Amb aquests propòsits neix Sant Feliu, Ciutat Viva, que serà una cooperativa de comerciants que té també "una vessant solidària" perquè "com que ens constituïrem com a cooperativa de serveis sense ànim de lucre, qualsevol excedent econòmic que es generi es revertirà en entitats culturals de Sant Feliu, la idea és fer un concurs cada any per destinar-hi aquesta part econòmica", explica una de les impulsores del projecte.

La proposta es va presentar fa un mes a una trentena de comerços i un restaurant i, segons explica la Susanna, "hi va haver bastant bona resposta". Avui es fa la presentació en un format més ampli, a CineBaix a partir de les 20.45h. Les sis impulsores del projecte han anat "porta per porta" als 900 serveis de la ciutat per convidar-los a assistir-hi, conèixer la proposta i intentar que se sumin a la inciativa. A partir d'aquí, en les properes setmanes es constituïran formalment com a cooperativa per començar a moure's cap endavant.

Comentaris

Com sempre santfeliu
1.
Com sempre, les bones intencions es queden en poc... A Sant Feliu sempre s'ha entès el teixit econòmic i empresarial com a això mateix que titula l'article: comerços i serveis. Traduit al cristià: bars i botiguetes de roba. I para de comptar. Si un va a altres municipis dels voltants, podrà veure teixit empresarial real i del segle present: start ups, tecnològiques, oficines, fàbriques... fins i tot algún centre comercial.

Sant Feliu, per alguna raó, no s'enlaira, i va de "projectet a projectet", cafeteries, calçats, etc. Que desprès duren poc, per posar-hi més dades. I és clar, això repercuteix en la OCUPACIÓ. Perquè, per si no és evident, no és el mateix una fàbrica/oficina amb 30/50 empleats, que una botigueta amb 2/3 persones, sovint de la mateixa familia, i sovint treballant en negre...

A Sant Feliu li cal una promoció econòmica de veritat. Li cal mirar més al Pol·lígon Industrial d'El Plà que al carrer de La Rectoria. Som la capital del Baix Llobregat, per molt que Cornellà ens dongui mil patades. Actuem com això: una capital.
  • 12
  • 5

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat