La consultoria meteorològica Celsius guanya el primer premi del Yuzz 2016

Els seus fundadors, "orgulls i satisfets" dels grans avenços del projecte

Mireia Mullor

Segons la llei de Murphy, si alguna cosa pot sortir malament, sortirà malament. Aplicat a la meteorologia, aquest principi empíric adquireix més força encara i és un inconvenient enorme per aquelles entitats que es dediquen a organitzar esdeveniments a l'aire lliure. A qui no li ha passat que quan ha volgut sol, ha tingut pluja, i viceversa? 

La natura és incontrolable. Ara bé, estar preparats per a ella és una realitat possible. L'empresa Celsius apareix com una forma de controlar de forma professional i efectiva les inclemències del temps, i oferir un servei de prevenció. "Evidentment no podem evitar que plogui, però sí que et podem avisar perquè prenguis una decisió a temps", explica un dels impulsors del projecte, Alan Alguacil.

Alguacil i Celsius han estat els guanyadors del Yuzz 2016, un concurs de talent jove que proporciona formació i assesorament per desenvolupar els projectes de diversos emprenedors. Amb aquest reconeixement, fet efectiu el passat 28 de juny, Celsius podrà formar part del concurs a nivell nacional i Alguacil viatjarà a Sillicon Valley (California) com a representant del projecte. 

Celsius, projecte de futur

L'empresa que han posat en marxa Carlos Lara, Daniel Rosas, Paco Pino i el mateix Alguacil vol oferir un servei de meteorologia personalitzat i que s'adreça a un tipus de clients molt concrets. "Aquells que tenen una activitat professional condicionada per les inclemències meteorològiques, perquè organitzen activitats que es poden fer a l'aire l'aire lliure", detalla Alguacil. "La nostra consultoria els hi ofereix previsions totalment personalitzades i actualitzades en cada moment", afegeix.

Des d'esdeveniments esportius, concerts i fires fins a restaurants que organitzen bodes, batejos i comunions a l'aire lliure, els clients de Celsius cobreixen un ampli ventall de possibilitats amb una característica comuna: la situació del temporal els pot afectar negativament. "L'empresa va començar a funcionar fa tres mesos i ja hem tingut diferents clients que han confiat en nosaltres per a que el temps no arruïni els seus plans", assegura Alguacil.

Passió per la meteorologia

Tot a la vida comença amb una afició. "Les quatre persones que formem part del projecte ens vam conèixer a la Associació Meteo Baix Llobregat, i a partir d'aquí vam començar a compartir la nostra passió i coneixements sobre la meteorologia", recorda Alguacil, que va veure en el Yuzz una oportunitat de crèixer. "Quan ens vam assabentar de la seva existència a Sant Feliu ens va interessar immediatament", afirma.

Tot i que la idea de Celsiues estava ben definida, els seus creadors trobaven les mancances principals a nivell empresarial. "Ens faltava saber buscar clients i també aprofundir en la vessant més econòmica: com portar una empresa", explica el cofundador. "No teníem gaire coneixements en aquest tema i amb ells hem après quines coses s'han de fer i com fer-les", conclou.


Orgull i satisfacció

"Aquest premi suposa dues coses: orgull, per haver guanyat amb un projecte en el que hem treballat tant, i satisfacció, perquè hem après molt del curs i ens ha donat un ventall més ampli de possibiltats per donar-nos a conèixer", comenta Alguacil, que en representació de tots els cofundadors de l'empresa expressa l'emoció del futur que enfronten a partir d'ara. 


A més, hi ha un tema de fons que també ha volgut destacar: la professionalització del sector. "Aquest premi demostra que la meteorologia no és una cosa d'aficionats, sinó que és un tema seriós que pot tenir moltes portes obertes a nivell laboral", assegura Alguacil, que apunta que a Catalunya "hi ha una gran passió per la meteorologia". Arribar a aquest punt professional, que desenvolupen des del mes d'abril, i les conseqüències del premi Yuzz auguren a Celsius unes noves i exitoses aventures. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat