Com afecta la calor en el nostre rendiment

Quan arriba l'estiu i la calor, es fa més complicat córrer. És cert que el bon temps ajuda a sortir més al carrer, però hi ha hores en què és impossible, o poc recomanable, practicar esport. Cal escollir les hores del dia més fresques, bé a primeres hores del matí, ben a la tarda quan el sol ja no està alt. És, simplement, qüestió de sentit comú.

Amb la calor les teves cames exigeixen més sang per poder oxigenar els músculs, però també la pell requereix més aportació d'aquesta sang, per poder regular la temperatura corporal i evacuar aquesta calor interior. D'altra banda el cor està al mig, bategant molt més ràpid del normal per intentar acontentar, tant a la teva pell com als teus músculs, per això augmenten les pulsacions més amb calor.

A causa de la pèrdua d'aigua per la sudoració la sang es espessa i disminueix la seva quantitat total, complicant encara més la situació. No et preocupis, el teu cos s'adapta, augmentant a poc a poc el volum sanguini i disminuint la quantitat d'orina. Córrer amb molta calor té el risc de patir de deshidratació, de cop de calor (una falla del sistema termoregulador), o de patir lesions.


Alguns consells:
- Estigues ben hidratat. Pren líquids una mitja hora abans de córrer i segueix bevent mentre estàs corrent, encara que no tinguis set, per a això planifica el teu entenamiento, per exemple, corrent dins d'un parc amb fonts d'aigua, deixant aigua prèviament en el recorregut o fer circuits que passin per punts on puguis beure (bars, botigues d'alimentació, o la teva pròpia casa). I recorda: a més edat més gran és la necessitat d'hidratació.
- Corre molt d'hora o molt tard. Entre les 3 i les 5 són les hores en què la superfície està més escalfada, fuig d'aquestes hores i escull moments en què el sol estigui més baix.
- Fes servir gorra, i si la humedeces amb aigua freda, millor, ja que l'efecte refrescant dura més temps.
- Si pots, corre per l'ombra. És lògic,? Veritat? No obstant això, molts no ho tenen en compte. Segur que pots buscar un recorregut en què predomini més l'ombra que en altres. A vegades també hi ha possibilitats de córrer prop d'estanys, llacs, rius, mar ... que refresquen més l'ambient.
- Deixa una mica a part dels entrenaments més intensos i comença sempre molt suau.
- Quan arribi la calor comença per córrer de 20 a 25 minuts a ritme suau al dia, encara que estiguis acostumat a més.
- Augmenta de 5 a 10 minuts diaris, sempre suau, fins arribar al temps que normalment sols córrer.
- Quan els teus sessions siguin igual de llargues que de costum corre mitja hora a un ritme més intens, sobre el 85% de la teva màxim.
- Augmenta el temps de carrera al nou ritme, més intens.
- Comença a córrer sempre més lent que en dies no tan calorosos.
- Després d'una sessió intensa o carrera pren algun menjar amb sal perquè el teu cos retingui més aigua, de manera que el teu volum de sang augmenti ràpid.



Anar al blog